przepis śliwki bez glutenu

Śliwki zapiekane pod bezglutenową kruszonką

Na naszym ryneczku są teraz pyszne słodziutkie śliwki więc korzystamy z sezonu na nie 😀

Śliwki pomagają regulować trawienie i wspomagają metabolizm dzięki dużej ilości błonnika. Mają dużą ilość antyoksydantów i działają antynowotworowo. Poprawiają humor 😜 – a robią to dzięki temu że mają sporo witamin z grupy B, wpływają kojąco na układ nerwowy i poprawiają samopoczucie 😀

Przepis jest bardzo łatwy do zrobienia! Może to być propozycja na śniadanie lub na deser 👌😀 Jeśli chcecie podkreślić jesienny klimat to można dodać trochę cynamonu 😌

Składniki:
✔️10 śliwek
✔️70 g mąki jaglanej
✔️70 g mąki kukurydzianej
✔️40 g płatków owsianych
✔️80 g miękkiego masła lub oleju kokosowego
✔️opcjonalnie 2 łyżki siemienia lnianego i 1 łyżka cynamonu

Wykonanie:
1. Wyciągam pestki ze śliwek i kroje na ćwiartki i rozkładam na dnie naczynia żaroodpornego.
2. W osobnej misce robię kruszonką. Wrzucam do niej wszystkie składniki i zagniatam dłońmi. (Gdyby całość się nie łączyła to możemy dodać 2-3 łyżki wody). Następnie posypuję kruszonką śliwki.
3. Całość piekę 30 minut w 180 stopniach.

My zjadamy z jogurtem kokosowym 😋 Można podać też z lodami 🙂 Smacznego i dobrego dnia! ☀️

Powiązane posty

salatka pietruszka przepis

Sałata z pieczonym korzeniem pietruszki

Dzisiaj mam dla Was szybki przepis na sałatkę z warzywami pieczonymi w piekarniku. Często robie tak że piekę większą ilość

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *